Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Užití převodových ústrojí u elektromobilů
Běloušek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Bakalářská práce nejprve rozděluje elektromobily podle jednotlivých koncepcí, přičemž cílem je přiblížit a popsat charakteristické prvky, kterými se liší od konvenčních vozů a jenž jsou v různých typech elektromobilů užity. Z podstaty elektromobilu je zřejmé, že elektrická energie potřebná k pohonu musí být vhodným způsobem skladována, a proto je část práce zaměřena na baterie a komponenty k takovémuto pohonu potřebné. Pohonný trakt elektromobilů, jenž je dále popisován, se liší v závislosti na přítomnosti či absenci spalovací jednotky a míře jejího příspěvku k pohonu vozu. Společným znakem je elektromotor, který mění elektrickou energii na mechanickou, a bez kterého by pohonný trakt nebyl kompletní. Využité převodovky v elektromobilech jsou ovlivněny typem pohonné jednotky, se kterou mají být v součinnosti, a proto je z každé skupiny vybráno jedno ústrojí. Zástupcem hybridů je planetové převodové ústrojí vozu Toyota Prius 2010, čistě bateriové vozy jsou zastoupeny jednostupňovou převodovkou společnosti Tesla a zmíněny jsou vícestupňové převodovky udávající trend v této oblasti. Vzhledem k absenci spalovacího motoru u některých typů se do popředí, co se hluku a vibrací týče, dostávají převodová ústrojí, u kterých je hlavním zdrojem vibrací záběr ozubených kol a řinčení dalších komponent převodovky. Těžištěm poslední části práce je návrh technického experimentu pro měření vibrací a hluku od dvoustupňové automatické převodovky, kterému předchází teoretický základ věnující se měření těchto nežádoucích projevů. Samotný návrh bere ohled na vhodnost měřicí aparatury, správnou volbu komponent realizující uzavřenou smyčku a také na zástavbový prostor akustické komory.
Control algorithms for e-car
Hrazdira, Adam ; Fiedler, Petr (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
The aim of this work is to design and implement energy consumption optimization control algorithms for electric vehicle. The main objective is to optimize the power-split-ratio between the main power source (batteries) and the super-capacitors during the driving cycle. The driving power profile is estimated and predicted using 3D geographic data and vehicle model. In the first part, vehicle components modelling is introduced. Then, moving average based algorithm and dynamic programming algorithm are presented. Simulations and analysis are provided to show algorithms' benefits. In the last part, Java implementation and also Android operating system application are described.
Design golfového vozíku
Drápalová, Jana ; Karásek, David (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Hlavním přínosem této práce je nový pohled na designové zpracování golfového vozíku pro 2 hráče. Cílem je vytvořit vozík, který bude inovativní ve svém provedení, ale zachovávající všechny nutné technické, ergonomické, estetické a ekologické požadavky. Výsledný návrh by měl být schopen konkurence vůči stávajícím výrobkům v této oblasti trhu.
Hydrogen vs. electricity - comparison of energy performance of EV powertrains
Šándor, Kristián ; Mišík, Ondrej (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
The topic of emission reduction and the increase in the share of energy produced from renewable sources remains actual and highly discussed in 2021. It was the major reason why I chose to compose this bachelor’s thesis, in which I aim to critically evaluate and compare the energy performance of an electrical vehicle and a hydrogen vehicle. The theoretical part of the thesis outlines the aforementioned drivetrains as well as the plug-in hybrid drivetrain. The practical part of the thesis focuses on calculations of the energy performance of the drivetrains for the year 2021 with a rational estimate for 2050. The methods of electricity and hydrogen production are crucial for energy performance evaluation. Data shows that electric cars operated in countries with a high share of energy produced from renewable sources are the least energetically demanding. On the other hand, if the energy production depends predominantly on fossil fuels, it is more efficient to operate a hydrogen vehicle. Calculations show that when considering the indirect emissions during the operation as well as the energy performance, the plug-in hybrid vehicles are the least efficient. The difference in efficiency between electric and hydrogen vehicles varies depending on the mode of energy production of that specific country. The conclusion of this thesis also discusses advantages, disadvantages and technological challenges concerning the aforementioned drivetrains.
Koncept rychlonabíjecí stanice pro elektromobily s akumulací
Miškovský, Ján ; Morávek, Jan (oponent) ; Mastný, Petr (vedoucí práce)
Predmetom tejto práce je vytvorenie konceptu rýchlonabíjacej stanice s akumuláciou a využitím obnoviteľných zdrojov. V úvodnej časti diplomovej práce je popísaná normou stanovená špecifikácia nabíjania elektromobilu za použitia technológie striedavého alebo jednosmerného prúdu a vytvorený prehľad možností použitia nabíjacích konektorov. Prvá časť taktiež obsahuje prehľad technológie obnoviteľných zdrojov energie s využitím akumulácie pre nabíjaciu stanicu. V druhej časti práce na základe teoretických podkladov je vytvorený matematický model nabíjacej stanice v prostredí Matlab/Simulink. Funkčnosť modelu stanice je verifikovaná s fyzikálnym laboratórnym modelom. Pre overenie možnosti pripojenia stanice k distribučnej sieti je vytvorená simulácia úbytkov napätí v prostredí Matlab/Simulink. Následne v práci sú nasimulované štyri 24 hodinové scenáre. Podľa predpokladov simulácie je navrhnutá technológia stanice a prepojenie jednotlivých komponentov. Následne je vypracovaná energetická a finančná analýza projektu nabíjacej stanice do roku 2030.
Optimální plánování trasy pro elektromobily
Horák, Filip ; Šoustek, Petr (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá plánováním optimální trasy pro elektromobily. V první, teoretické části této práce probíhá uvedení problematiky a popis několika heuristických metod, které byly pro řešení optimalizačních úloh použity. Praktická část práce se zabývá software implementací popsaných metod. Na závěr je provedeno několik experimentů a porovnání výsledků jednotlivých metod.
Design městského jednostopého vozidla na elektrický pohon
Hrubý, Václav ; Siebert, Petr (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem designu městského jednostopého vozidla na elektrický pohon. Finální produkt vyniká jednoduchým tvarováním, ojedinělým konstrukčním řešením a možností vyklopení sedla. Dalším zajímavým prvkem je možnost rozšíření dojezdu pomocí přídavné baterie, nebo propojení s mobilním telefonem. Svými vlastnostmi stojí koncept na pomezí elektrických motorek, skútrů, kol a koloběžek.
Moderní hybridní pohony osobních vozidel
Švoma, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou současných hybridních pohonů v osobních automobilech. Práce obsahuje kategorizaci hybridních pohonů podle konstrukce a využití. Zabývá se také rozborem jednotlivých komponent a popisuje vhodnost jejich použití v různých situacích. Dále je zaměřena na aktuální nabídku hybridních vozidel a možnosti dalšího vývoje. V závěru jsou zhodnocena ekonomická hlediska a vyhlídky pro použití těchto systémů v budoucnu.
Electric Car Vertical Door Opening System Design
Kolečář, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
The main aim of this diploma thesis is to select the most appropriate automatic door mechanism for an electric vehicle of category EU L7e. With the aid of the market analysis three concepts were selected for detail observation. Crucial parts of the most appropriate system assembly were designed with respect to load conditions. At the end of the thesis there is an assessment of the proposed assembly according to user requirements.
Využití solární energie pro elektromobilitu
Harant, Miroslav ; Morávek, Jan (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o využití solární energie pro elektromobilitu. Nejdříve je teoreticky rozebrán potenciál elektromobility na současném trhu. Do této problematiky patří zejména výrobci elektricky poháněných vozidel, problematika akumulace elektrické energie a jsou zde popsány reálné aplikace rychlonabíjecích a fotovoltaických nabíjecích stanic. V další části jsou rozebrány elektromobily, které pro svou funkci využívají sluneční energii a jsou porovnány vzhledem k účinnosti s automobily se spalovacími motory. Hlavní částí této práce je návrh fotovoltaické nabíjecí stanice pro elektromobily. Závěrečná část pojednává o ekonomickém zhodnocení navržené nabíjecí stanice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.